Έφτασε το πακέτο με διαφημίσεις στο Netflix -Τι δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις
Ο κόσμος που επιλέγει να παρακολουθεί τις σειρές και τις ταινίες του Netflix έχει άλλη μια επιλογή για τη συνδρομή του. Μπορεί να πληρώνει λιγότερα αλλά θα πρέπει να βλέπει και διαφημίσεις.
Το Netflix ξεκίνησε το πρόγραμμα ροής «Basic with Ads» σε 12 χώρες, το οποίο σκοπεύει να επεκτείνει στο άμεσο μέλλον. Πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή για τον τεχνολογικό γίγαντα που είχε υπάρξει πρωτοπόρος στον κόσμο του streaming χωρίς διαφημίσεις.
Ανακοινώνοντας τη νέα υπηρεσία, το Netflix δήλωσε ότι είναι σίγουρο ότι πλέον διαθέτει «μια τιμή και ένα πλάνο για κάθε χρήστη». Η εταιρεία χρεώνει πλέον 4,99 λίρες το μήνα στο Ηνωμένο Βασίλειο και 6,99 δολάρια στις ΗΠΑ για το νέο πακέτο. Πρόκειται για μια έκπτωση περίπου 30% σε σχέση με τη φθηνότερο πακέτο χωρίς διαφημίσεις.
Θα το προτιμήσουν οι χρήστες ;
Το BBC μίλησε με νέους ανθρώπους σχετικά με το αν είναι πρόθυμοι να αλλάξουν το πλάνο της συνδρομής τους. Η Katalyn, μια 33χρονη γυναίκα από το νοτιοδυτικό Λονδίνο, δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να κάνει κάποια αλλαγή.
Η 33χρονη τόνισε ότι είναι τυχερή που μπορεί να αντέξει το κόστος της συνδρομής και πιστεύει ότι πρόκειται για «μια απελπισμένη προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερο κόσμο», από την πλευρά του Netflix. Μάλιστα υποστήριξε ότι μακροπρόθεσμα αυτό μπορεί να βλάψει το εμπορικό σήμα της εταιρείας.
«Αν πρόκειται να βάλουν διαφημίσεις, μοιάζει λιγότερο με μια premium υπηρεσία για την οποία οι χρήστες θα συνεχίσουν να πληρώνουν με χαρά», ισχυρίστηκε και πρόσθεσε ότι οι διαφημίσεις θα έκαναν το Netflix «ένα ακόμη YouTube».
Σύννεφα πάνω από τις υπηρεσίες streaming
Στο Netflix, ο αριθμός των συνδρομητών μειώθηκε κατά περισσότερο από ένα εκατομμύριο το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η εταιρεία προώθησε τον τελευταίο γύρο αυξήσεων των τιμών της. Αυτό είναι ένα μικρό μέρος των 220 εκατομμυρίων λογαριασμών παγκοσμίως και τελικά η εταιρεία κάλυψε αυτές τις απώλειες τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο.
Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της εταιρείας Simon Kucher διαπίστωσε ότι πάνω από το ένα τρίτο των πελατών streaming είναι πιθανό να ακυρώσουν τη συνδρομή τους μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ιδίως σε αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία και οι ΗΠΑ. Περισσότερο από το ένα τέταρτο έχει ήδη προχωρήσει στη διακοπή μιας συνδρομής, όχι απαραίτητα του Netflix, με τις ανησυχίες σχετικά με το κόστος να είναι ο σημαντικότερος παράγοντας.
Με τις ανησυχίες για το κόστος ζωής να αυξάνονται, το Netflix με το πακέτο διαφημίσεων έχει την ευκαιρία να βοηθήσει το κοινό του να παραμείνει συνδρομητής, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Dominic Sunnebo διευθυντής παγκόσμιας έρευνας καταναλωτών στην Kantar World Panel, ο οποίος διαπίστωσε ότι για πολλά νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διακοπή του Netflix σημαίνει ότι εγκαταλείπουν εντελώς το Streaming.
«Το Netflix κάνει την κίνηση του στο διαφημιστικά υποστηριζόμενο streaming ακριβώς την κατάλληλη στιγμή και αναμένουμε ότι η αποδοχή του θα είναι γρήγορη και σημαντική καθώς οι καταναλωτές μάχονται για να πάρουν τον έλεγχο των εσόδων τους», πρόσθεσε.
Αποδοχή των διαφημίσεων ;
Οι καταναλωτές της Enders Analysis δήλωσαν ότι δεν πιστεύουν ότι πολλοί από τους σημερινούς τηλεθεατές της εταιρείας θα έκριναν ότι τα χρήματα που θα γλιτώσουν θα ήταν αρκετά για να τους πείσουν να αλλάξουν πακέτο, ούτε θα προσελκύσει νέους χρήστες.
«Θεωρούμε παράξενο το γεγονός ότι ορισμένοι έχουν την άποψη ότι θα υπάρξει μια σημαντική ποσότητα συνδρομητών του Netflix που θα επιδιώξουν ενεργά την παρακολούθηση περιεχομένου με διαφημίσεις για να εξοικονομήσουν μερικές λίρες το μήνα», έγραψε η εταιρεία σε πρόσφατη έκθεση της.
Μπορεί κάποτε το Netflix να ξεχώριζε για το γεγονός ότι δεν είχε διαφημίσεις αλλά η έρευνα της Kantar δείχνει ότι η αποδοχή των διαφημίσεων έχει αρχίσει να μεγαλώνει. Πολλοί από τους ανταγωνιστές του Netflix συνδυάζουν ήδη το streaming με διαφημίσεις ή σχεδιάζουν κάτι τέτοιο. Η Disney για παράδειγμα πρόκειται να αναπτύξει μια υπηρεσία που θα υποστηρίζει και διαφημίσεις τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ. Το πρόγραμμα θα ξεκινάει από 7,99 δολάρια το μήνα.
Το Netflix έχει δηλώσει ότι οι πελάτες του προγράμματος με διαφημίσεις θα αντιμετωπίζουν κατά μέσο όρο τέσσερα έως πέντε λεπτά διαφημίσεων ανά ώρα.
«Δεν θα με πείραζε να βλέπω μια διαφήμιση αν αυτό σήμαινε ότι θα ήταν φθηνότερο», δήλωσαν δυο μαθητές στο BBC. Προς το παρόν, και οι δυο ηλικίας 20 ετών, δήλωσαν ότι δεν τους απασχολεί άμεσα το κόστος του Netflix, αφού παρακολουθούν με οικογενειακούς λογαριασμούς. Με το Netflix να προειδοποιεί ότι ήδη σχεδιάζει την καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών, το πακέτο με διαφημίσεις θα μπορούσε να είναι καλή επιλογή για φοιτητές.
Θα φέρει νέους συνδρομητές ;
Μεταξύ των μη συνδρομητών, μια έρευνα στις ΗΠΑ από την DISQO διαπίστωσε ότι μόνο το 25% έως 35% ενδιαφέρεται να εγγραφεί σε μια υπηρεσία με διαφημίσεις. Ακόμα και αν το κοινό δεν είναι μεγάλο μπορεί να αποδειχθεί προσοδοφόρο για το Netflix.
Υπήρξε μια «έξαρση» ενδιαφέροντος από τους διαφημιστές μετά την ανακοίνωση της υπηρεσίας από το Netflix, και και ορισμένοι πελάτες έγιναν «πιο επιφυλακτικοί» όταν έμαθαν πόσο θα κοστίζει η διαφήμιση, δήλωσε η Liz Duff, επικεφαλής εμπορικών και επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της Total Media η οποία αγοράζει διαφημιστικές θέσεις για μεγάλες μάρκες με γνωστά ονόματα. Ωστόσο υπάρχουν και οι μάρκες που ήταν «πολύ πρόθυμες να εμπλακούν», πρόσθεσε η ίδια.
Το Netflix θα μπορούσε να εισπράξει 830 εκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις το επόμενο έτος και πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Insider Intelligence.
Ο αναλυτικής προβλέψεων Peter Newman υποστήριξε ότι το νέο σχέδιο θα αντλήσει το μεγαλύτερο μέρος των εγγραφών του από το κοινό που ήδη βρίσκεται στο netflix αντί να διευρύνει τη δεξαμενή των θεατών το. «Ένα πακέτο με διαφημίσεις δεν πρόκειται να αντιστρέψει την τύχη του Netflix σε μια νύχτα», δήλωσε.