Microsoft: Τα αφεντικά πιστεύουν ότι οι υπάλληλοι εργάζονται λιγότερο όταν δουλεύουν από το σπίτι

NEWSROOM
Microsoft: Τα αφεντικά πιστεύουν ότι οι υπάλληλοι εργάζονται λιγότερο όταν δουλεύουν από το σπίτι
Shutterstock

Μια νέα σημαντική έρευνα της Microsoft δείχνει ότι τα αφεντικά και οι εργαζόμενοι διαφωνούν ριζικά σχετικά με την παραγωγικότητα όταν εργάζονται από το σπίτι.

Τα αφεντικά ανησυχούν για το αν η εργασία από το σπίτι είναι εξίσου παραγωγική με αυτή στο γραφείο. Αντίθετα το 87% των εργαζομένων θεωρούν ότι εργάζονται εξίσου ή πιο αποτελεσματικά από το σπίτι. Το 80% των διευθυντών διαφωνεί. Στη σχετική έρευνα ερωτήθηκαν περισσότεροι από 20.000 υπάλληλοι σε 11 χώρες.

Ο CEO της Microsoft, Satya Nadella, δήλωσε στο BBC ότι η ένταση αυτή θα πρέπει να επιλυθεί, καθώς οι χώροι εργασίας είναι απίθανο να επιστρέψουν ποτέ στις προ πανδημίες συνθήκες.

«Πρέπει να ξεπεράσουμε αυτό που περιγράφουμε ως παράνοια της παραγωγικότητας, επειδή όλα τα δεδομένα που έχουμε δείχνουν ότι πάνω από 80% όσων εργάζονται από το σπίτι αισθάνονται ότι είναι πολύ παραγωγικοί. Μόνο οι διοικήσεις πιστεύουν το αντίθετο», τόνισε. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια μεγάλη απόσταση όσον αφορά τις προσδοκίες και αυτό που αισθάνονται», πρόσθεσε.

Η εξ αποστάσεως εργασία έφτασε στο αποκορύφωμά της ;

Τόσο ο Nadella όσο και ο Ryan Roslansky, το αφεντικό του Linkedln που ανήκει στην Microsoft, δήλωσαν ότι οι εργοδότες αντιμετωπίζουν ίσως τη μεγαλύτερη αλλαγή στα πρότυπα εργασίας στην ιστορία.

Ο αριθμός των πλήρως απομακρυσμένων θέσεων εργασίας που δημοσιεύθηκαν στο Linkedln αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά ο Roslansky δήλωσε ότι τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι αυτός ο τύπος εργασίας μπορεί να έχει φτάσει στο αποκορύφωμά του.

Δήλωσε στο BBC ότι από τα περίπου 14-15 εκατομμύρια καταχωρήσεις για θέσεις εργασίας που είναι συνήθως ενεργές στο Linkedln, περίπου το 2% ατών αφορούσαν απομακρυσμένη εργασία πριν την πανδημία. Πριν από μερικούς μήνες αυτό το ποσοστό ανερχόταν στο 20% και έκτοτε έχει μειωθεί στο 15%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου.

Σε μια εποχή μεγάλης έλλειψης εργατικού δυναμικού, οι εργοδότες πρέπει να ψάξουν καλά για να προσλάβουν, να ενθουσιαστούν και να διατηρήσουν το προσωπικό. Αυτό περιλαμβάνει και την ίδια τη Microsoft σύμφωνα με τον Nadella.

«Είχαμε 70.000 άτομα που προσχώρησαν στη Microsoft κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και τώρα, όταν σκεφτόμαστε την επόμενη φάση, πρέπει να τους ενεργοποιήσουμε εκ νέου, να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν κοινωνικές σχέσεις».

Οι υπάλληλοι της Microsoft μπορούν να εργάζονται από το σπίτι τους έως και 50 % του χρόνου. Για περισσότερο από αυτό απαιτείται η έγκριση της διοίκησης ή η μετάβαση σε εργασία μερικής απασχόλησης.

Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν άλλες εταιρείες

Ορισμένες εταιρείες δυσκολεύτηκαν να επιβάλουν νέες ρυθμίσεις και προσδοκίες εργασίας. Υπήρξε αντίσταση στις εκκλήσεις της Apple για επιστροφή στο γραφείο τρεις ημέρες την εβδομάδα από τον Σεπτέμβριο, ενώ το αφεντικό της Tesla, Elon Musk, απαίτησε 40 ώρες την εβδομάδα από το γραφείο, στέλνοντας ένα email που έλεγε «Αν δεν εμφανιστείτε θα υποθέσουμε ότι έχετε παραιτηθεί».

Είναι πρωτοφανής αριθμός ανθρώπων που άλλαξε δουλειά κατά τη διάρκεια – και μετά – την πανδημία. Είναι φαινόμενο που η Microsoft έχει ονομάσει «μεγάλη ανακατάταξη», βλέπει τους εργαζόμενους που γεννήθηκαν μετά το 1997 (γενιά Ζ) να έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να αλλάξουν δουλειά.

«Στο αποκορύφωμα της μεγάλης ανακατάταξης είδαμε μια ετήσια αύξηση 50% των μελών του Liknedln που άλλαζαν εργασία. Η γενιά Z βρισκόταν στο 90%», αναφέρεται στην έκθεση.Μέχρι το 2030 η γενιά Ζ θα αποτελεί περίπου το 30% του συνόλου του εργατικού δυναμικού, οπότε οι μάνατζερ πρέπει να τους κατανοήσουν, σύμφωνα με το αφεντικό του Linkedln.

Όπως είναι αναμενόμενο, παράλληλα με τις νέες παρατηρήσεις της, η Microsoft διαθέτει νέα προϊόντα που αποσκοπούν στην διευκόλυνση αυτής της πιθανής αναντιστοιχίας των προσδοκιών. Επικεντρώνεται στο να βοηθήσει τους νεότερους εργαζόμενους των εταιρειών να αισθάνονται την αίσθηση ότι ανήκουν σε έναν οργανισμό και ότι μπορούν να μάθουν σε αυτόν, όπως έκανε το προσωπικό στο παρελθόν.

ΣΧΕΤΙΚΑ