Άλμα σχεδόν 20% για τη μετοχή της Meta παρά τα μεικτά αποτελέσματα

NEWSROOM
Το logo της Μeta
Το logo της Μeta/ Φωτογραφία AP Tony Avelar

Μπορεί τα πρώτα κέρδη της Meta για το 2022 να έμειναν σε μεγάλο βαθμό πίσω από τις προσδοκίες, αλλά αυτό δεν έχει μειώσει τον ενθουσιασμό των επενδυτών της.

Η μητρική εταιρεία του Facebook δεν έπιασε τις προβλέψεις της Wall Street για τα έσοδα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 και σημείωσε τη πιο αργή αύξηση των εσόδων της εδώ και χρόνια. Δεν έπιασε επίσης, οριακά, τις προβλέψεις των αναλυτών για τους καθημερινούς μηνιαίους ενεργούς χρήστες του Facebook. Και τα κέρδη της, αν και υπερέβησαν τις προσδοκίες, μειώθηκαν κατά 21% σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Δεν πτοούνται οι επενδυτές

Παρόλα αυτά, οι επενδυτές κατάφεραν να βρουν κάτι για να είναι χαρούμενοι. Οι μετοχές της Meta σημείωσαν άλμα πάνω από 18% στις μεταμεσονύχτιες συναλλαγές μετά την έκθεση κερδών της Τετάρτης.

Οι επενδυτές ήταν πιθανότατα ευχαριστημένοι με τους αριθμούς χρηστών της Meta, ενώ ήταν ελαφρώς χαμηλότεροι από τους αναμενόμενους εξακολούθησαν να αυξάνονται. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Facebook αυξήθηκαν κατά 3% και οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση. Οι μηνιαίοι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες στην οικογένεια εφαρμογών της Meta αυξήθηκαν επίσης κατά 6%. Αυτό σηματοδοτεί μια μεταστροφή από την σπάνια στασιμότητα στους αριθμούς των χρηστών κατά το προηγούμενο τρίμηνο.

Η Meta μείωσε επίσης τις προβλέψεις της για τις συνολικές δαπάνες του έτους, προσαρμόζοντας το ανώτατο όριο των αναμενόμενων δαπανών από τα 95 δισεκατομμύρια δολάρια σε 92 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αναπροσαρμογή πιθανώς έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τους επενδυτές που είναι επιφυλακτικοί για το πόσα χρήματα δαπανά η εταιρεία για τα σχέδια της για ένα μέλλον με τη δυνατότητα εικονικής πραγματικότητας.

Η εταιρεία ανακοίνωσε συνολικά τριμηνιαία έσοδα αυξημένα κατά 7% σε ετήσια βάση στα 27,9 δισεκατομμύρια δολάρια και καθαρά κέρδη σχεδόν 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια ή 2,72 δολάρια ανά μετοχή.

«Πετύχαμε πρόοδο αυτό το τρίμηνο σε μια σειρά από βασικές προτεραιότητες της εταιρείας και παραμένουμε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες ευκαιρίες και την ανάπτυξη που θα ξεκλειδώσει ο οδικός χάρτης των προϊόντων μας», ανέφερε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Κάποια ζητήματα παραμένουν

Παρά το θετικό κλίμα που υπάρχει, παραμένουν κάποια προειδοποιητικά σημάδια για την εταιρεία που δίνει μάχη με αντιπάλους όπως το TikTok, και έχει να αντιμετωπίσει και τις αλλαγές στις πρακτικές απορρήτου της Apple που επηρεάζουν την διαφημιστική της δραστηριότητα. Η Meta ανέφερε ότι η μέση τιμή ανά διαφήμιση μειώθηκε κατά 8% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η Meta σημείωσε επίσης ότι οι δραστηριότητές της επηρεάστηκαν από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναμένει ότι οι προκλήσεις αυτές θα συνεχιστούν και το τρέχον τρίμηνο. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο μήνα το Facebook και το Instagram σταμάτησαν να λειτουργούν στη Ρωσία.

Οι προσπάθειες στο VR

Το τελευταίο τρίμηνο του 2021 η Meta άρχισε να διαχωρίζει το τμήμα της Reality Labs, το οποίο περιλαμβάνει τις προσπάθειες AR και VR, από την ερευνητική οικογένεια εφαρμογών της. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η μονάδα Reality Labs σημείωσε ζημιές ύψους σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

«Με βάση την ισχυρή αύξηση των εσόδων που είδαμε το 2021, ξεκινήσαμε μια σειρά από πολυετή προϊόντα για να επιταχύνουμε κάποιες από τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις μας. Αλλά με τα τρέχοντα επίπεδα ανάπτυξης των επιχειρήσεών μας, σχεδιάζουμε τώρα να επιβραδύνουμε τον ρυθμό ορισμένων επενδύσεων μας», ανέφερε σχετικά ο CEO της Meta.

Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι η Meta ελπίζει τα επόμενα χρόνια να δημιουργήσει επαρκή αύξηση του λειτουργικού εισοδήματος από την οικογένεια εφαρμογών της ώστε να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις στα Reality Labs και παράλληλα να αυξήσει τη συνολική κερδοφορία της εταιρείας.

«Φυσικά η προτεραιότητά μας παραμένει η οικοδόμηση για το μακροπρόθεσμο μέλλον, οπότε ενώ αυτή τη στιγμή δημιουργούμε τα σχέδιά μας για να το πετύχουμε αυτό, είναι πιθανό ότι η παρατεταμένη μακροοικονομική ή επιχειρηματική αβεβαιότητα θα μπορούσε να μας αναγκάσει να συμβιβαστούμε με βραχυπρόθεσμους οικονομικούς στόχους. Αλλά παραμένουμε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες ευκαιρίες μας», τόνισε ο Ζούκερμπεργκ.

ΣΧΕΤΙΚΑ