Η Apple ανακτά την πρώτη θέση της αγοράς smartphone στην Κίνα

NEWSROOM
Το logo της Apple
Το logo της Apple/ Φωτογραφία AP

Το μερίδιο της αγοράς Smartphone της Apple στην Κίνα σημείωσε ρεκόρ στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, με την κατασκευάστρια εταιρεία iPhone να ανακτά την πρώτη θέση στη χώρα για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια.

Η αμερικανική εταιρεία έχει το 23% της αγοράς και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 32% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τους αναλυτές αγοράς Counterpoint Research.

Η Apple σημείωσε σταθερή ανάπτυξη παρά τη μείωση κατά 9% των συνολικών πωλήσεων Smartphone στην Κίνα, χάρη στη σειρά iPhone 13, η οποία κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο. «Το νέο iPhone 13 οδήγησε στην επιτυχία λόγω της σχετικά χαμηλότερης τιμής εκκίνησης κατά την κυκλοφορία του στην Κίνα, καθώς και των νέων χαρακτηριστικών της κάμερας και του 5G», δήλωσε ο αναλυτής της Counterpoint Research, Mengmeng Zhang σε δελτίο Τύπου.

Εκμεταλλεύεται τα προβλήματα της Huawei

«Επιπλέον, η Huawei, ο κύριος ανταγωνιστής της Apple στην premium αγορά, αντιμετώπισε μειωμένες πωλήσεις λόγω των συνεχιζόμενων κυρώσεων των ΗΠΑ», πρόσθεσε.

Η Huawei, κάποτε ο νούμερο ένα παίκτης Smarthphone στην Κίνα και στον κόσμο, έχει παραλύσει από τις κυρώσεις των ΗΠΑ, οι οποίες απέκοψαν την εταιρεία από βασικά εξαρτήματα και λογισμικό για τις συσκευές της. Η Huawei έχει μόλις 7% μερίδιο αγοράς στην Κίνα το τέταρτο τρίμηνο και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 73% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Counterpoint Research.

Η κινεζική μάρκα Vivo κάθισε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19%, ακολουθούμενη από την Oppo με 17%. Η Honor, η μάρκα Smartphone που άνηκε προηγουμένως στη Huawei αλλά αποσχίστηκε σε ξεχωριστή επιχείρηση, ήταν ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης με μερίδιο αγοράς 15%, ενώ ακολούθησε η Xiaomi με 13%. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραπάνω μάρκες είναι εγχώριες κατασκευάστριες εταιρείες που έχουν αναπτυχθεί και στις παγκόσμιες αγορές.

Πτώση της αγοράς της Κίνας

Η Counterpoint Research δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην αγορά smartphone της Κίνας μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση για διάφορους λόγους. Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και εξαρτημάτων επηρέασε την ικανότητα των προμηθευτών να αποστέλλουν τηλέφωνα, σύμφωνα με τον ανώτερο αναλυτή της εταιρείας.

Εν τω μεταξύ «ο μέσος κύκλος αντικατάστασης smartphone στην Κίνα γίνεται όλο και μεγαλύτερος», δήλωσε ο αναλυτής και πρόσθεσε ότι η Κίνα «βιώνει ένα πολύπλοκο οικονομικό περιβάλλον όπου οι εξαγωγές οδηγούν την ανάπτυξη και οι εγχώριες δαπάνες παραμένουν υποτονικές». Οι υποτονικές καταναλωτικές δαπάνες έχουν αποτελέσει τροχοπέδη για την κινεζική οικονομία.

ΣΧΕΤΙΚΑ