Βαθαίνουν οι τριγμοί στην παγκόσμια αυτοβιομηχανία
Η παραγωγή οχημάτων στη Βρετανία μπορεί να μειωθεί κατά το 2020 στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δεκαετίες, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε εργοστάσια να κλείσουν και έπληξε τη ζήτηση, σύμφωνα με την βιομηχανική ένωση του κλάδου (SMMT).
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόλις 197 αυτοκίνητα κατασκευάσθηκαν τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τα 71.000 που είχαν κατασκευασθεί τον ίδιο μήνα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της αναφερόμενης ένωσης.
Η συνολική ετήσια παραγωγή οχημάτων μπορεί να πέσει στα 870.000 οχήματα, σύμφωνα με την πρόβλεψη της AutoAnalysis για την SMMT, πολύ χαμηλότερα από ένα πρόσφατο ναδίρ της παραγωγής 999.460 οχημάτων που καταγράφηκε το 2009, στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, ανακοίνωσε σήμερα την κατάργηση περίπου 15.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων οι 4.600 στη Γαλλία, στο πλαίσιο του σχεδίου της για εξοικονόμηση περισσότερων από 2 δισεκατομμυρίων ευρώ σε διάστημα τριών ετών.
“Είναι ένα ζωτικής σημασίας σχέδιο”, σχολίασε η γενική διευθύντρια της Renault Κλοντίλ Ντελμπό σε ανακοίνωση.
Η Renault είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο απώλειες για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια και εισήλθε αποδυναμωμένη στην κρίση που προκλήθηκε από την επιδημία covid-19.
Την ίδια ώρα, η Nissan παρουσίασε ένα τετραετές πλάνο για επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, χρηματοοικονομικής σταθερότητας και κερδοφορίας έως το τέλος της χρήσης 2023. Θα το πετύχει μετασχηματίζοντας την επιχειρησιακή της λειτουργία, εξορθολογίζοντας μη κερδοφόρες δραστηριότητες και πλεονάζουσες εγκαταστάσεις, παράλληλα με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η εταιρεία θα μειώσει επίσης το σταθερό κόστος, εξορθολογίζοντας την παραγωγική της ικανότητα, την παγκόσμια γκάμα των προϊόντων της και τα έξοδα. Μέσω πειθαρχημένης διαχείρισης, η εταιρεία θα δώσει προτεραιότητα και θα επενδύσει σε επιχειρηματικούς τομείς που αναμένεται να προσφέρουν σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη.
Με την εφαρμογή του σχεδίου, η Nissan στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5% και ενός βιώσιμου παγκόσμιου μεριδίου αγοράς 6%, έως το τέλος της χρήσης 2023, συμπεριλαμβανομένων αναλογικών συνεισφορών από την επιχείρηση κοινού μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50%, στην Κίνα.
Μεταξύ των ενεργειών που θα κάνει είναι ο εξορθολογισμός της παγκόσμιας γκάμας προϊόντων κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55 μοντέλα), μείωση του σταθερού κόστους κατά περίπου 300 δισεκατομμύρια γιεν, πρόθεση για κλείσιμο του εργοστασίου της Βαρκελώνης στη Δυτική Ευρώπη, ενοποίηση της παραγωγής της Βόρειας Αμερικής στα βασικά μοντέλα, κλείσιμο παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ινδονησία και επικέντρωση στις εγκαταστάσεις της Ταϊλάνδης, εστίαση στις βασικές επιχειρησιακές δραστηριότητες της Nissan στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής, έξοδος από τη Νότια Κορέα, από τη Ρωσία για το εμπορικό σήμα της Datsun, λανσάρισμα 12 μοντέλων στους επόμενους 18 μήνες και στην Ιαπωνία, λανσάρισμα δύο ακόμη ηλεκτρικών οχημάτων και τεσσάρων ακόμη οχημάτων e-POWER, αυξάνοντας το ποσοστό των εν γένει ηλεκτρικών οχημάτων, στο 60% των πωλήσεων.