Για παγκόσμιο ρεκόρ οδεύει η Black Friday
Μπορεί η ημέρα των Ευχαριστιών να γιορτάζεται μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όμως η καταναλωτική «γιορτή» της Black Friday τείνει να γίνει παγκόσμιο γεγονός.
Κάποτε, οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες έσπευδαν την επομένη των Ευχαριστιών στα πολυκαταστήματα -συχνά περνούσαν όλη τη νύχτα έξω από αυτά για να πιάσουν καλή σειρά- και αγόραζαν κυρίως ηλεκτρονικά είδη με πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Πλέον, οι εικόνες που βλέπουμε έξω από τα πολυκαταστήματα και το ποδοπάτημα στην είσοδο δεν είναι όπως παλιά, επειδή πολύ απλά τη θέση της ουράς απ’έξω πήρε η «άνετη» αγορά μέσω διαδικτύου από το καναπέ μας.
Πριν ακόμα ανοίξουν τα καταστήματα στις ΗΠΑ, η Amazon εκτιμά ότι οι πωλήσεις στη Βρετανία φέτος αναμένονται να πιάσουν ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Από τα μεσάνυχτα που άνοιξε το ηλεκτρονικό κατάστημα και μέσα σε ελάχιστες ώρες, οι καταναλωτές στη Βρετανία αγόρασαν προϊόντα σε αριθμούς ρεκόρ - τουλάχιστον 100.000 παιχνίδια και 60.000 είδη ομορφιάς, σύμφωνα με εκτιμήσεις των υπευθύνων πωλήσεων της εταιρείας
«Είμαστε έτοιμοι για μία από τις πιο πολυάσχολες μέρες στην ιστορία μας», δήλωσε στο CNBC ο Jonatan Gal, επικεφαλής της Amazon στη Βρετανία.
Η εταιρεία προσέλαβε για την εορταστική περίοδο στη Βρετανία 20.000 εποχικούς υπαλλήλους ώστε να διασφαλίσει ότι η λειτουργία θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και οι πελάτες θα λάβουν τα προϊόντα που αγόρασαν διαδικτυακά όσο πιο σύντομα γίνεται.
Από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας eMarketer, προκύπτει ότι οι καταναλωτές στη Βρετανία και τις χώρες της Σκανδιναβίας κάνουν τις περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τις άλλες χώρες στην Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, η διευκόλυνση των αγορών μέσω διαδικτύου διευκολύνει όλους αυτούς που δεν μπορούν να πάρουν μία μέρα ρεπό ή άδεια για να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις. Από έρευνα της PwC προκύπτει ότι οι καταναλωτές στη Βρετανία θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 234 στερλίνες μεταξύ της Black Friday και της Cyber Monday. Το 45% θα κάνουν τις αγορές τους με τη βοήθεια του laptop τους και το 26% θα σπεύσουν στα καταστήματα.
Οι πωλήσεις της Black Friday και της Cyber Monday αυξάνονται σημαντικά και στη Γαλλία, που δεν έχει παράδοση «Μαύρης Παρασκευής», με ειδικούς να εκτιμούν ότι σχεδόν οι μισοί Γάλλοι θα κάνουν αγορές στην περίοδο των διακοπών. Η «τρέλα» της Black Friday πάντως έχει επεκταθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων αγορών, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γερμανία. Στην Ασία, αυξάνεται το ενδιαφέρον στην Ιαπωνία, αλλά και την Ινδία.