Βουτιά άνω του 70% για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία
Οι επενδύσεις στη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους εξαιτίας των ανησυχιών για ένα άτακτο Brexit, σύμφωνα με σύνδεσμο του κλάδου, που προειδοποίησε ότι η αποχώρηση από την ΕΕ χωρίς μια συμφωνία θα ήταν η «χειρότερη έκβαση».
Η βιομηχανία αυτοκινήτων, ο μεγαλύτερος εξαγωγικός κλάδος προϊόντων της Βρετανίας που απασχολεί πάνω από 800.000 εργαζομένους, είναι από τους σφοδρότερους πολέμιους ενός Brexit χωρίς συμφωνία, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι οι πρόσθετοι δασμοί και η γραφειοκρατία μπορούν να πλήξουν την παραγωγή.
Οι επενδύσεις μειώθηκαν στα 90 εκατ. λίρες το πρώτο εξάμηνο του 2019 συγκριτικά με 347,3 εκατ. λίρες την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και 647,4 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2017, όπως ανακοίνωσε ο σύνδεσμος κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT.
«Ο φόβος μιας μη συμφωνίας έχει ως αποτέλεσμα οι επενδυτές να μένουν με σταυρωμένα τα χέρια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μάικ Χοζ. «Η χειρότερη έκβαση θα ήταν η μη συμφωνία. Αυτό είναι που φοβούνται, γι’ αυτό και δεν επενδύουν».
Οι εταιρίες έχουν επίσης δαπανήσει τουλάχιστον 330 εκατ. λίρες σε σχέδια έκτακτης ανάγκης για το Brexit, όπως το να εξασφαλίσουν χώρους αποθήκευσης και να έχουν αποθέματα σε ανταλλακτικά προκειμένου να μετριάσουν τον αντίκτυπο από πιθανές καθυστερήσεις στις μεταφορές των μοντέλων και εξαρτημάτων στα λιμάνια.
Η SMMT σε κάθε περίπτωση χαιρέτισε την πρόσφατη ανακοίνωση του ομίλου Jaguar Land Rover (JLR) για την επικείμενη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της μετατροπής του εργοστασίου του στην κεντρική Αγγλία. Σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο, η JLR, που ανήκει στην ινδική Tata Motors, θα επενδύσει περίπου 1 δισεκ. λίρες στο έργο αυτό – ωστόσο τα κεφάλαια αυτά δεν ελήφθησαν υπόψιν από την SMMT για το πρώτο εξάμηνο καθώς η ανακοίνωση έγινε τον Ιούλιο.
Στο μεταξύ η παραγωγή οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκε κατά 20% καθώς η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων βρίσκεται αντιμέτωπη με εξασθένιση της ζήτησης σε βασικές αγορές, τις εντάσεις για το εμπόριο και τη μείωση στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.