Αυτοκινητοβιομηχανίες: Στη μάχη για την προστασία των υδάτινων πόρων
Η ρύπανση των υδάτων είναι συνήθως αποτέλεσμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Η απελευθέρωση ανεπαρκώς επεξεργασμένων απόβλητων υδάτων σε φυσικά υδατικά συστήματα μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση των υδάτινων οικοσυστημάτων. Με τη σειρά του, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα δημόσιας υγείας για τα άτομα που ζουν κοντά στο μολυσμένο υδάτινο σώμα. Μάλιστα, το ρυπανθέν νερό ποταμού μπορεί να χρησιμοποιείται για πόση, κολύμβηση ή άρδευση.
Η ρύπανση των υδάτων είναι παγκόσμια αιτία θανάτου και ασθένειας, π.χ. λόγω των ασθενειών που μεταδίδονται με νερό. Η ρύπανση των υδάτων μπορεί να ομαδοποιηθεί σε ρύπανση επιφανειακών υδάτων.
Οι αιτίες της ρύπανσης των υδάτων περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα χημικών ουσιών και παθογόνων καθώς και φυσικές παραμέτρους. Οι μολυσματικές ουσίες μπορεί να περιλαμβάνουν οργανικές και ανόργανες ουσίες. Οι αυξημένες θερμοκρασίες μπορούν επίσης να οδηγήσουν στη μόλυνση του νερού. Μια κοινή αιτία της θερμικής ρύπανσης είναι η χρήση του νερού ως ψυκτικού μέσου από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και βιομηχανίες. Οι αυξημένες θερμοκρασίες νερού μειώνουν τα επίπεδα οξυγόνου, τα οποία μπορούν να εξοντώσουν τα ψάρια και να μεταβάλουν τη σύνθεση της αλυσίδας τροφίμων, μειώνοντας τη βιοποικιλότητα και προωθώντας την εισροή θερμοφιλικών ειδών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναβαθμίζουν τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και μειώνουν τις αρνητικές επιδράσεις στους υδάτινους πόρους.
Το νέο εργοστάσιο της BMW στο Μεξικό, θέτει νέα πρότυπα βιωσιμότητας αφού θα τροφοδοτείται με 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και έχει μειωμένες απαιτήσεις σε νερό. Από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής, το εργοστάσιο του San Luis Potosi θα είναι το πιο αποδοτικό στη χρήση πόρων σε όλο το παραγωγικό δίκτυο του BMW Group.
Η προσεκτική χρήση υδάτινων πόρων είναι πρωταρχικός στόχος βιωσιμότητας. Το εργοστάσιο, με τη μικρότερη κατανάλωση νερού ανά παραγόμενο όχημα στο δίκτυο παραγωγής, θα περιλαμβάνει το πρώτο βαφείο του BMW Group με μηδενική παραγωγή λυμάτων. Το νερό που είναι απαραίτητο για τη διαδικασία βαφής θα ανακυκλώνεται και θα επαναχρησιμοποιείται.
Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εξασφαλίζει ότι το εργοστάσιο θα τροφοδοτείται στο μέλλον με 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια (χωρίς CO2). Ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στο χώρο των εγκαταστάσεων, που εκτείνεται σε μία επιφάνεια άνω των 70.000 τ.μ., θα παράγει μέρος της ενέργειας.
Η FCA προστατεύει τους υδάτινους πόρους.
Με τους πόρους πόσιμου νερού να βρίσκονται σε κίνδυνο και πολλές περιοχές ανά τον κόσμο να αντιμετωπίζουν σημαντική έλλειψη αυτού του βασικού αγαθού, η Fiat Chrysler Automobiles έχει αναπτύξει ένα σχέδιο για να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις που έχει η παραγωγή αυτοκινήτων σε αυτόν τον κρίσιμο για την επιβίωση του πλανήτη παράγοντα.
Τα αποθέματα του πολυτιμότερου αγαθού για την επιβίωση του πλανήτη, του πόσιμου νερού, βρίσκονται σε κίνδυνο. Μια σειρά παραγόντων όπως η κλιματική αλλαγή, η καταστροφή των δασών και η μόλυνση έχουν οδηγήσει σημαντικό μέρος του πληθυσμού να αντιμετωπίζει πρόβλημα στην πρόσβαση πόσιμου νερού.
Η Fiat Chrysler Automobiles έχει αναπτύξει μια σειρά πρωτοβουλιών σε παγκόσμια κλίμακα ώστε να μειώσει στο ελάχιστο τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων.
Ήδη, η εφαρμογή μιας σειράς πρωτοποριακών τεχνολογιών σε παγκόσμιο επίπεδο έχει επιφέρει μια μείωση της κατανάλωσης νερού στα εργοστάσια του ομίλου κατά 38% το 2018 σε σχέση με το 2010. Παράλληλα οι συγκεκριμένες λύσεις έχουν σαν αποτέλεσμα τη διασφάλιση το 2018, περισσότερων από 2,3 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, ενώ το επίπεδο ανακύκλωσης του νερού στις μονάδες παραγωγής έφτασε στο 99%.
Μηδενική κατανάλωση νερού στο εργοστάσιο του Cassino στην Ιταλία.
Η μονάδα παραγωγής της FCA στο Cassino της Ιταλίας, όπου κατασκευάζονται οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio εντάσσεται στο πρόγραμμα ανάπτυξης της φιλικότητας προς το περιβάλλον.
Παράλληλα, με τις συνεχείς βελτιώσεις στη μονάδα παραγωγής, στο Cassino εφαρμόστηκαν νέες λύσεις ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις προς το περιβάλλον. Μέσω της κατασκευής μίας τεχνητής λίμνης 50.000 κυβικών μέτρων που συγκεντρώνει το νερό της βροχής και την παράλληλη εφαρμογή νέων τεχνικών, το εργοστάσιο δεν καταναλώνει ούτε ένα λίτρο νερού από τα αποθέματα της περιοχής.
Η μονάδα βαφής σε ένα εργοστάσιο παραδοσιακά έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση νερού κατά την παραγωγή ενός αυτοκινήτου. Στο Cassino έχει αναπτυχθεί μία νέα τεχνική όπου το περίσσευμα χρώματος ανακτάται χωρίς τη χρήση του πολύτιμου αγαθού, μία πρωτοποριακή τεχνολογία που σε παγκόσμια κλίμακα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής.
Πρωτοποριακή μέθοδος βαφής στη Βραζιλία.
Η μονάδα παραγωγής Goiana της FCA στη Βραζιλία εφαρμόζει μία νέα τεχνική όπου η εφαρμογή του χρώματος δεν προαπαιτεί τη χρήση «ασταριού». Η νέα τεχνική εξασφαλίζει την απαιτούμενη ποιότητα και αντοχή, ενώ παράλληλα μειώνει σημαντικά την κατανάλωση νερού και ενέργειας. Αυτή η τεχνολογία σε συνδυασμό με το επίσης νέο σύστημα φιλτραρίσματος του νερού και την ανακύκλωση που πραγματοποιείται οδήγησαν στην κατάκτηση από την FCA του Βραβείου της Εθνικής Επιτροπής Νερού (ΑΝΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Βραζιλίας.