New York Times: Εκστρατεία σπίλωσης του Σόρος από το Facebook

NEWSROOM
New York Times: Εκστρατεία σπίλωσης του Σόρος από το Facebook
Φωτογραφία: AP Images

Αντιμέτωπο με συνεχώς αυξανόμενες κριτικές και πιέσεις, το Facebook προσέλαβε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η οποία προσπάθησε να απαξιώσει τους επικριτές, διαδίδοντας τεχνηέντως ότι πρόκειται για… πράκτορες του δισεκατομμυριούχου Τζορτζ Σόρος.

Αυτό αποκαλύπτουν οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης» σε αποκλειστικό δημοσίευμά τους, σύμφωνα με το οποίο το Facebook, προκειμένου να σπιλώσει την υπόληψη των επικριτών του, δεν δίστασε επίσης σε κάποιες περιπτώσεις να προσπαθήσει να τους φορτώσει την κατηγορία ότι εμφορούνται από αντισημιτισμό.

Η εκστρατεία λόμπινγκ του Facebook, όταν πια είχε στριμωχτεί, ήταν πολυεπίπεδη και τη συντόνιζε το No 2 του δικτύου, η chief operating officer Σέριλ Σάντμπεργκ. Τη «βρώμικη δουλειά» ανέλαβε για λογαριασμό του Facebook η εταιρεία πολιτικών συμβούλων Definers Public Affairs με έδρα την Ουάσιγκτον.

Μια από τις τακτικές της τελευταίας ήταν, προκειμένου να αποσπασθεί η προσοχή από το Facebook, να φροντίζει να δημοσιευθούν δεκάδες αρνητικά άρθρα για άλλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google και η Apple.

Η δημοσίευση έγινε στον διαδικτυακό τόπο NTKNetwork.com, που μοιάζει με ειδησεογραφικό διαδικτυακό μέσο, αλλά στην πραγματικότητα είναι «βιτρίνα» για την εταιρεία Definers. Τα άρθρα στο NTK στη συνέχεια αναδημοσίευαν άλλες ιστοσελίδες, συνήθως συντηρητικές όπως το Breibart.

Μια τακτική ήταν η παρουσίαση του Σόρος ως του «εγκεφάλου» πίσω από τους επικριτές του Facebook. Η Definers φρόντισε να κυκλοφορήσει μια έρευνα που συνέδεε τον 88χρονο ουγγρικής καταγωγής πολυπράγμονα δισεκατομμυριούχο με «ένα ευρύ κίνημα αντι-Facebook» και ώθησε τους δημοσιογράφους να αναζητήσουν οικονομικές διασυνδέσεις ανάμεσα στον Σόρος και σε ομάδες κατά του Facebook (όπως τις Freedom from Facebook, Color of Change κ.α.).

ΣΧΕΤΙΚΑ