Η Airbus εκθρόνισε την Boeing, λόγω των δυστυχημάτων
Η Boeing είναι εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών στον πλανήτη. Όμως, αυτό πρόκειται να αλλάξει και, μάλλον, σύντομα.
Ήδη από τις αρχές της χρονιάς, η Airbus έχει παραδώσει 150 περισσότερα αεροσκάφη από την αντίπαλη αμερικανική εταιρεία, κερδίζοντας κατά κράτος στα νούμερα: 389 αεροσκάφη έναντι 239 για την Boeing.
Η πρωτοκαθεδρία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους για την Airbus έχει μεγάλη σημασία για τη μάχη που δίνουν εδώ και χρόνια οι δύο εταιρείες για το ποια θα κυριαρχήσει στην αγορά. Συχνά, η μάχη δίνεται στήθος με στήθος. Πέρυσι, για παράδειγμα, η Boeing ξεπέρασε με πολύ μικρή διαφορά την Airbus, 806 αεροσκάφη έναντι 800 για τον ευρωπαϊκό κολοσσό. Το 2015 ήταν η μόνη χρονιά της δεκαετίες που οι παραδόσεις των δύο εταιρειών είχαν διαφορά 100 αεροσκάφη.
Ειδικοί προβλέπουν ότι η διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών θα διευρυνθεί, καθώς η Boeing δεν έχει παραδώσει κανένα αεροσκάφος από τη ναυαρχίδα της, τη σειρά 737 Max από τον περασμένο Μάρτιο, όταν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα καθηλώθηκαν στο έδαφος εξ αιτίας ενός προβλήματος που είχε ως αποτέλεσμα δύο αεροπορικές τραγωδίες μέσα σε μερικούς μήνες, στις οποίες έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Όπως όλα δείχνουν, η Boeing δε θα πάρει την έγκριση να επαναφέρει τα Boeing 737 Max στους αιθέρες πριν τα τέλη του 2019 το νωρίτερο.
Η Boeing και η Airbus κυριαρχούν στην αγορά εμπορικών αεροσκαφών, με παραγγελίες που θα απασχολούν την παραγωγή τους για πολλά χρόνια ακόμα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι επενδυτές ασχολούνται με τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών για να αντιληφθούν την επιτυχία της κάθε εταιρείες. Εξ άλλου, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν πληρώνουν για το νέο αεροσκάφος παρά μόνο όταν παραδοθεί, οπότε τότε είναι η στιγμή που εισρέουν τα κέρδη στα ταμεία της επιχείρησης. Οι παραδόσεις, και όχι οι παραγγελίες, είναι αυτές που καθορίζουν τα κέρδη, το τζίρο, αλλά και τη ρευστότητα της εταιρείας.
Τα καλά νέα και για τις δύο εταιρείες είναι ότι αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες να χρειάζονται όλο και περισσότερα αεροσκάφη.
Πάντως, παρά τα τεράστια προβλήματα με το 737 Max, η Boeing συνεχίζει κανονικά την κατασκευή αεροσκαφών και αναμένεται να έχει φτιάξει περί τα 400 έως το τέλος της χρονιάς, τα οποία όμως δεν αναμένεται να παραδοθούν πριν δοθεί το τελικό οκ από τις αρμόδιες αρχές για την ασφάλεια του συγκεκριμένου μοντέλου.