Ισραήλ: Γιατί δεν υπέβαλαν προσφορές οι ελληνικές εταιρείες
Δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι ελληνικές εταιρείες δεν υπέβαλλαν Δεσμευτική Προσφορά για συμμετοχή στον διαγωνισμό για το τράμ της Ιερουσαλήμ για «πολιτικούς λόγους» ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, όπως τονίζει η πρεσβεία του Ισραήλ με ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα η Πρεσβεία του Ισραήλ θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:
Η προθεσμία για την υποβολή Δεσμευτικής Προσφοράς στον διαγωνισμό J-NET (Jerusalem LRT Project) (τράμ της Ιερουσαλήμ) για την επέκταση της υφιστάμενης Κόκκινης Γραμμής και την κατασκευή της νέας Πράσινης Γραμμής στην πόλη της Ιερουσαλήμ ήταν στις 13 Μαϊου 2019.
Για καθαρά τεχνικούς λόγους, Κοινοπρακτικό Σχήμα με επικεφαλής την ελληνική εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την συμμετοχή της STASY και της Skoda-Israel, δυστυχώς δεν υπέβαλε προσφορά και έχασε την προθεσμία.
Σύμφωνα με την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ζητήθηκε επισήμως παράταση της προσθεσμίας για συμμετοχή στον διαγωνισμό μέχρι τις 31 Ιουλίου 2019, με τον ισχυρισμό ότι ουσιαστικά οικονομικά και λειτουργικά ζητήματα που σχετίζονταν με το Συμβόλαιο Παραχώρησης του έργου παράμειναν αδιευκρίνιστα, καθιστώντας αναγκαία την προτεινόμενη παράταση για την υποβολή της καλύτερης και ανταγωνιστικής Δεσμευτικής Προσφοράς. Μια τέτοια παράταση απορρίφθηκε από την Επιτροπή Διαγωνισμού J-NET με αποτέλεσμα η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ να χάσει την προθεσμία.
Λυπόμαστε που ελληνικές εταιρείες δεν υπέβαλλαν τελικά Δεσμευτική Προσφορά γι’ αυτό το μεγάλο έργο για καθαρά τεχνικούς λόγους επειτά από την συμμετοχή τους στην διαδικασία για περισσότερο από ενάμιση χρόνο και αφότου πέρασαν τους προκαταρκτικούς έλεγχους (Pre-Qualification screening) πριν μερικούς μήνες. Όμως είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτές και άλλες ελληνικές εταιρείες θα συμμετάσχουν σε μεγάλα έργα υποδομής στο Ισραήλ στο μέλλον.
Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ διευκρίνησε ότι η προσήλωση της σε έργα υποδομής στην ισραηλινή αγορά παρεμένει ισχυρή και ενεργή.