Philip Morris: «Στοπ» σε διεθνή καμπάνια στα social media

NEWSROOM
Philip Morris: «Στοπ» σε διεθνή καμπάνια στα social media

Την απόφασή της να αναστείλει την παγκόσμια καμπάνια για την προβολή του IQOS ανακοίνωσε η Philip Morris International, μετά την αποκάλυψη από το Reuters ότι στην εκστρατεία συμμετείχαν μοντέλα ηλικίας κάτω των 25 ετών, ενώ ο όμιλος έχει δεσμευθεί ότι δεν θα προωθεί προϊόντα καπνού σε νέους.

Η PMI έχει καθιερώσει κανόνες για την προώθηση των προϊόντων της, που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, ότι δεν θα συμμετέχουν σε καμπάνιες μοντέλα που είναι ή φαίνεται ότι είναι ηλικίας μικρότερης των 25 ετών.

Παρ’ όλα αυτά, το Reuters εντόπισε ότι στην καμπάνια για το IQOS συμμετείχαν influencers (άτομα που ασκούν επιρροή στα social media) ηλικίας κάτω των 25. Ανάμεσά τους, η 21χρονη Αλίνα Ταπιλίνα, από την Ρωσία.

iqos_alina

Η εταιρεία ενημέρωσε το πρακτορείο ότι, εκτός από την αναστολή της εκστρατείας, αποφάσισε να προχωρήσει σε εσωτερική έρευνα, με βάση τις αναρτήσεις κειμένων και φωτογραφιών που έχουν γίνει στα social media, ώστε να διαπιστώσει σε ποιες περιπτώσεις παραβιάσθηκαν οι εσωτερικοί της κανόνες.

Για την περίπτωση της νεαρής Ρωσίδας, η PMI ανακοίνωσε ότι, ενώ βρίσκεται σε ηλικία για να καπνίζει νόμιμα, παρ’ όλα αυτά η ηλικία της είναι κάτω των 25 και αυτό αποτελεί σαφή παραβίαση των κανόνων που έχει θέσει ο όμιλος. «Νόμοι δεν παραβιάσθηκαν, αλλά έχουμε θέσει υψηλά πρότυπα και δεν δικαιολογούμε την αποτυχία στην τήρηση των κανόνων», τόνισε εκπρόσωπος της PMI.

Η PMI πήρε στις 30 Απριλίου άδεια από την αμερικανική Αρχή Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) για τη διάθεση του IQOS στην αγορά των ΗΠΑ, υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα προειδοποιεί τους νέους να μην κάνουν χρήση του προϊόντος. Η FDA έχει ανακοινώσει ότι θα παρακολουθεί στενά με ποιο τρόπο προωθείται το IQOS από την PMI.

Όπως σημειώνει το Reuters, για τα περισσότερα μοντέλα που συμμετείχαν στην καμπάνια, στην Ιταλία, την Ελβετία, την Ρωσία και την Ρουμανία δεν έχουν γίνει γνωστές οι ηλικίες τους, ώστε να διαπιστωθεί αν πρόκειται για άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών.

Όμως, κατά κανόνα οι influencers έχουν κοινά χαρακτηριστικά με την Ταπιλίνα, δηλαδή πρόκειται για νέες και καλλίγραμμες γυναίκες, που φαίνεται από τις αναρτήσεις τους στα κοινωνικά δίκτυα ότι απολαμβάνουν την καλή ζωή.

ΣΧΕΤΙΚΑ