Η συγχώνευση Deutsche – Commerzbank φέρνει χιλιάδες απολύσεις
Μετά από μήνες ανεπίσημων διαπραγματεύσεων και εβδομάδες έντονης φημολογίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Bank, Κρίστιαν Σουίνγκ, έδωσε τελικά το πράσινο φως για να προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις συνεργασίας με την αντίπαλη τράπεζα, Commerzbank.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, συμφώνησε να μη φέρει αντίρρηση για τις περικοπές των δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας που θα χρειαστούν, σε περίπτωση που προχωρήσει η διαδικασία της συγχώνευσης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων τραπεζών της χώρας. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει σε δημοσίευμά του το οικονομικό πρακτορείο, Bloomberg, επικαλούμενο πηγές που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Πριν από μερικές ημέρες, τα συνδικάτα των εργαζομένων εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη συγχώνευση, η οποία – αν τελικά γίνει – θα φέρει περικοπές έως και 30.000 θέσεων εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να απολυθεί πάνω από το ένα πέμπτο των εργαζομένων στους δύο τραπεζικούς κολοσσούς.
Σε αυτό το σημείο η διοίκηση της Deutsche Bank αναζήτησε την έγκριση της γερμανικής κυβέρνησης, που κατέχει σημαντικό μερίδιο των μετοχών της Commerzbank, για να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να δημιουργηθεί ένας ευρωπαϊκός τραπεζικός κολοσσός, από δύο χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που έχουν αποδυναμωθεί τα τελευταία χρόνια.
Οι μαζικές απολύσεις σε συνδυασμό με τα τεράστια μπόνους των στελεχών στην επενδυτική τραπεζική δημιουργούν, σύμφωνα με αναλυτές της Bank of America, «πολιτικό θέμα», ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον η Deutsche Bank θα μπορέσει να διατηρήσει το επίπεδο παροχών στα υψηλόβαθμα στελέχη της μετά τη συγχώνευση με την Commerzbank.
Σύμφωνα πάντα με το Bloomberg, οι πρώτες αντιδράσεις από το γραφείο της Καγκελαρίου, Άγκελα Μέρκελ, αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει κοινή γραμμή στα υψηλόβαθμα στελέχη και την πολιτική ηγεσία. Ο επιτελάρχης της Καγκελαρίου, μάλιστα, δήλωσε πρόσφατα στην Bild ότι η διατήρηση των θέσεων εργασίας είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης. Όπως όλα δείχνουν, θα πρέπει να ξεπεραστούν πολλές δυσκολίες για να προχωρήσει η συγχώνευση των δύο κολοσσών.