Η Volkswagen κατηγορείται για χρηματιστηριακή απάτη

NEWSROOM
Η Volkswagen κατηγορείται για χρηματιστηριακή απάτη
Φώτο: Shutterstock

Για απάτη εις βάρος του επενδυτικού κοινού κατηγορούνται στις ΗΠΑ η Volkswagen και ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Μάρτιν Γουίντερκορν, με πρωτοβουλία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (Securities and Exchange Commission - SEC).

Στην αγωγή της, η SEC αναφέρει ότι από τον Απρίλιο του 2014 έως και τον Μάιο του 2015 η Volkswagen εξέδωσε ομόλογα και καλυμμένους τίτλους αξίας άνω των 13 δισ. δολ., την ώρα που τα ανώτερα στελέχη της γνώριζαν ότι περισσότερα από 500.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα εξέπεμπαν ρύπους πολύ υψηλότερους από τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια (υπόθεση "Dieselgate").

Η Volkswagen, σύμφωνα με την αναφορά, αποκόμισε οφέλη εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, εκδίδοντας τους τίτλους με αποδόσεις πολύ χαμηλότερες από αυτές που θα είχαν, εάν ήταν γνωστή στο επενδυτικό κοινό η παραβίαση των κανόνων για τις εκπομπές ρύπων.

Κατ' επανάληψη, τονίζεται, η VW είπε ψέματα και παραπλάνησε επενδυτές, καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές, στο πλαίσιο ενός παράνομου σχεδίου πώλησης δήθεν καθαρών πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αλλά και ομολόγων αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η SEC έχει στόχο να απαγορεύσει την άσκηση διευθυντικών καθηκόντων από τον Γουίντερκορν σε οποιαδήποτε εισηγμένη αμερικανική εταιρεία και να ανακτήσει τα οφέλη που απέκτησε παράνομα η VW, μαζί με πρόστιμα και τόκους.

Ο τέως CEO της VW έχει παραιτηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο "Dieselgate" και αντιμετωπίζει, επίσης, ποινικές κατηγορίες για συνωμοσία απόκρυψης της υπόθεσης των νοθευμένων μετρήσεων ρύπων.

Η VW ισχυρίζεται ότι είναι νομικά αβάσιμη και εσφαλμένη ως προς τα πραγματικά περιστατικά η αναφορά της SEC και σκοπεύει να αμφισβητήσει τις κατηγορίες. Σύμφωνα με την VW, είναι πρωτοφανές να κατηγορείται μια εταιρεία για πώληση τίτλων σε εξειδικευμένους επενδυτές (όχι στο ευρύ επενδυτικό κοινό), οι οποίοι δεν υπέστησαν βλάβη, αλλά πληρώθηκαν κανονικά τους τόκους και τα χρεολύσια.

Η VW έχει ήδη συμφωνήσει να πληρώσει περισσότερα από 25 δισ. δολ. στις ΗΠΑ σε σχέση με το σκάνδαλο, καλύπτοντας αξιώσεις ιδιοκτητών οχημάτων, ρυθμιστικών αρχών, πολιτειακών αρχών και αντιπροσώπων αυτοκινήτων και έχει ήδη προσφερθεί να αγοράσει από τους κατόχους τα 500.000 οχήματα, για τα οποία υπήρξαν πλασματικές μετρήσεις ρύπων.

Όμως, η SEC υπογραμμίζει ότι η εταιρεία δεν έχει επιστρέψει τα οφέλη εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων που αποκόμισε παράνομα εις βάρος των επενδυτών.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ