Σπίρτζης: Τα έργα υποδομής ανήκουν στον ελληνικό λαό
«Κανένα έργο υποδομής δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο, ανήκει σε αυτόν που τα πληρώνει, στον ελληνικό λαό» επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων που πραγματοποιείται στο Αγρίνιο.
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Πριν από χρόνια και για πολύ καιρό αν κάποιος ήθελε να ταξιδέψει στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Ήπειρο, είχε μπροστά του ένα επικίνδυνο και μεγάλο ταξίδι από την Αθήνα, με πολλά θανατηφόρα ατυχήματα. Αυτό "έσπασε" με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων τόσο της Ολυμπίας Οδού όσο και της Ιόνιας οδού και βέβαια της Εγνατίας. Επομένως οι πολιτικοί που υπηρετούν σε αυτές τις θέσεις κρίνονται για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια. Η Δυτική Ελλάδα κι η περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, επιχειρεί τώρα να οικοδομήσει μια παραγωγική υποδομή να αναδείξει την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά του τόπου. Ξεκινά να είναι τουριστικός προορισμός».
Ακόμη ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Είναι γεγονός ότι δεν θα προχωρήσει τίποτα στη χώρα μας αν δεν έχουμε ένα ολιστικό σχέδιο μεταφορικών έργων και υποδομών που θα δεσμεύει τον πολιτικό κόσμο, που δεν θα είναι στη λογική να κάνει ο κάθε υπουργός ή ο κάθε βουλευτής αποσπασματικά έργα σε μία παρακομματική τύπου λογική ή να υπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Επομένως, μέχρι το τέλος του χρόνου η χώρα θα έχει ένα οριστικό σχέδιο μεταφορών και υποδομών που θα δεσμεύουν τη χώρα μας για την επόμενη 20ετία, για να ξέρουμε που πάμε, ποια είναι τα έργα που έχουν προτεραιότητα και τι χρειάζεται η χώρα. Αυτό δεν είναι ένα πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Αυτό είναι ένας εθνικός σχεδιασμός που οφείλουμε να έχουμε και για πολλά χρόνια δεν τον είχαμε».
«Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται αυτό που ζήτησαν όλοι οι αγρινιώτες, τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα και θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον μελετητή που έκανε δώρο την πρώτη φάση της μελέτης, προς τιμήν του, είναι το πρώτο έργο, η πρώτη μελέτη που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019 για να ωριμάσει. Την ίδια στιγμή έχει γίνει ένας σχεδιασμός για την ολοκλήρωση των οδικών δικτύων όλης της χώρας, μιλάμε για την επέκταση των παραχωρήσεων, αυτά που αφορούν την περιοχή είναι η σύνδεση του Αντίρριου με τη Ναύπακτο, η σύνδεση των Ιωαννίνων με τα σύνορα στην Αλβανία, η ολοκλήρωση του δακτυλίου της Πελοποννήσου, και μια σειρά από άλλα έργα», συμπλήρωσε ο υπουργός.
Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Υπάρχει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός που παλεύουμε δύο πράγματα, να επεκταθούν οι αυτοκινητόδρομοι, οι υπάρχουσες παραχωρήσεις και ταυτόχρονα να μειωθεί το κόστος που πληρώνει ο πολίτης για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων. Είναι κάτι που έχει γίνει και στη Γαλλία και στην Ιταλία, κι είμαστε σε συνεννόηση με την επίτροπο Ανταγωνισμού για να υλοποιηθεί και στη χώρα μας αρκεί να υπάρχουν δύο πράγματα. Να μην αποκλείεται κανείς από την αγορά και να υπάρχει και πολιτική συνείδηση. Είναι προφανές ότι δεν είναι μόνο οι δρόμοι όταν θέλουμε να μιλάμε για ιεραρχημένο σχέδιο που εξυπηρετεί τρεις ανάγκες, υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει όλο το σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση».
Όσον αφορά τους στόχους του συνεδρίου, αν μπορεί η Ευρώπη να παραμείνει δημοκρατική, ο υπουργός υπογράμμισε: «Η πρώτη σκέψη είναι αν η Ευρώπη είναι δημοκρατική κι αν μπορεί να παραμείνει. Αυτό πρέπει να απαντηθεί. Επιπλέον, επιλέγουν στην Ευρώπη οι λαοί την οικονομική πολιτική τους; Επιλέγουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Τράπεζας ή το ευρώ; Επιλέγουν αν θα παραδώσουν μέρος της εθνικής κυριαρχίας τους λόγω των οικονομικών προβλημάτων και της κρίσης; Την απάντηση την γνωρίζουν όλοι πάρα πολύ καλά όπως και την αναγκαιότητα να αλλάξει η Ευρώπη. Είναι προφανές ότι οι δογματισμοί κι οι πολιτικές που κυριάρχησαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη όχι μόνο απέτυχαν όχι μόνο έφεραν την Ευρώπη σε αδιέξοδο». Επίσης, πρόσθεσε: « Για να είναι και να παραμείνει η Ευρώπη δημοκρατική μάλλον πρέπει να ξεπεράσουμε τους νεοφιλελεύθερους δογματισμούς που μας έφεραν εδώ κι απέτυχαν. Συγκεκριμένοι δογματισμοί...».
«Πιστεύω, πρέπει να αλλάξουμε κι αλλάζουμε τη χώρα μας και δεν γίνεται να αλλάξουμε τη χώρα μας αν δεν αλλάξουμε και την Ευρώπη, αν δεν ξεπεράσει η Ευρώπη τις ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που μας έφεραν ως εδώ όλους, για να ξαναγίνει η Ευρώπη και να παραμείνει δημοκρατική για να μπει ένα φράγμα στην ακροδεξιά και σε αυτές τις πολιτικές για να κατορθώσουμε επιτέλους οι τρεις πόλοι, τραπεζικό σύστημα, πολιτικοί και ΜΜΕ να είναι τρεις τελείως διακριτοί πόλοι και στην Ευρώπη και στη χώρα κι όχι με υπόγειες διασυνδέσεις που μας οδηγούν εδώ που μας οδήγησαν», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.